4

 4 נִכְנְסוּ שְׁלֹשׁ הָאוֹתִיּוֹת שִׁי''ן קוֹ''ף רֵי''שׁ, כָּל אַחַת וְאַחַת לְבַדָּהּ. אָמַר לָהֶן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא: אֵינְכֶן כְּדָאִיּוֹת לִבְרֹא בָכֶן אֶת הָעוֹלָם, שֶׁהֲרי אַתֶּן הָאוֹתִיּוֹת שֶׁנִּקְרָא בָכֶן שֶׁקֶר, וְהַשֶּׁקֶר אֵינוֹ כְדַאי לַעֲמֹד לְפָנַי, וְהִנֵּה פֵּרְשׁוּהָ.

 4 עָאלוּ תְּלַת אַתְוָון, שִׁי''ן, קוּ''ף, רֵי''שׁ, כָּל חַד וְחַד בִּלְחוֹדוֹי. אָמַר לְהּוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, לָאו אַתּוּן כְּדַאי לְמִבְרֵי בְּכוּ עַלְמָא, דְּהָא אַתּוּן אַתְוָון דְּאִתְקְרֵי בְּכוּ שֶׁקֶר, וְשֶׁקֶר לָאו אִיהוּ כְּדַאי לְמֵיקַם קַמַּאי, וְהָא אוּקְמוּהָ.

nichnesu shelosh ha'otiot shi"n ko"f rei"sh, kal achat ve'achat levadah. amar lahen hakkadosh baruch hu: einchen keda'iot livro vachen et ha'olam, shehary atten ha'otiot shennikra vachen sheker, vehasheker eino cheda'y la'amod lefanay, vehinneh pereshuha

a'lu telat atvavn, shi yod'n, ku''f, re yod'sh, kal chad vechad bilchodoy. amar lehu kudesha berich hu, la'v attun keda'y lemivrei bechu alma, deha attun atvavn de'itkerei bechu sheker, vesheker la'v ihu keda'y lemeikam kamma'y, veha ukemuha

Translations & Notes

באו ג' האותיות, שין, קוף, ריש, כל אחד ואחד בפני עצמו. אמר להן הקב"ה, אינכן כדאיות שיבָּרא בכן העולם, כי אתן האותיות שנקרא בכם שקר, ושקר אינו שווה לקום לפני.

5

 5 וְנִכְנְסוּ פֵּ''א צָדִ''י, וְכֵן כֻּלָּן, עַד שֶׁהִגִּיעוּ הָאוֹתִיּוֹת לָאוֹת כָּ''ף. כֵּיוָן שֶׁיָּרְדָה כָּ''ף מֵעַל הַכֶּתֶר, הִזְדַּעְזְעוּ עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים וְכוּ', עַד שֶׁהַכֹּל הִתְקַיֵּם בָּאוֹת בֵּי''ת, שֶׁהִיא סִימַן בְּרָכָה, וּבָהּ הִשְׁתַּכְלֵל הָעוֹלָם וְנִבְרָא.

 5 וְעָלוּ פּ''א צד''י, וְכֵן כֻּלְּהוּ, עַד דְּמָטוּ אַתְוָון לְאָת כ''ף. כֵּיוָן דְּנָחַת כּ''ף מֵעַל כִּתְרָא, אִזְדַּעְזָעוּ עִלָּאֵי וְתַתָּאֵי כו', עַד דְּאִתְקַיֵּים כְּלָא בְּאָת בֵּי''ת, דְּאִיהוּ סִימָן בְּרָכָה, וּבֵיהּ אִשְׁתָּכְלַל עַלְמָא וְאִתְבְּרֵי.

venichnesu pe" tzadi"y, vechen kullan, ad shehigi'u ha'otiot la'ot ka"f. keivan sheiaredah ka"f me'al haketer, hizda'ze'u elyonim vetachttonim vechu', ad shehakol hitkayem ba'ot bei"t, shehi siman berachah, uvah hishttachlel ha'olam venivra

ve'alu p'' tzd''y, vechen kullehu, ad dematu atvavn le'at ch''f. keivan denachat k''f me'al kitra, izda'za'u illa'ei vetatta'ei chv', ad de'itkayeim kela be'at be yod't, de'ihu siman berachah, uveih ishttachelal alma ve'itberei

Translations & Notes

באו האותיות פ' וצ', וכן כולן, עד שהגיעו האותיות לאות כ'. כיוון שירדה הכ' מעל הכתר, נזדעזעו העליונים ותחתונים, עד שנתקיים הכל באות ב', שהיא סימן ברכה, ובו נשתכלל העולם ונברא.

6

 6 וְאִם תֹּאמַר שֶׁאָלֶ''ף הִיא הָרֹאשׁ שֶׁל כָּל [אוֹתָן] הָאוֹתִיּוֹת - [לֹא] נָאֶה הוּא. אֶלָּא מִשּׁוּם שֶׁנִּקְרָא בּוֹ אָרוּר [מִשּׁוּם שֶׁנִּקְרָא בָּהּ אָרוּר], וּמִשּׁוּם זֶה לֹא נִבְרָא בּוֹ הָעוֹלָם, אַף עַל גַּב שֶׁאָלֶ''ף הִיא אוֹת שֶׁל סוֹד עֶלְיוֹן. כְּדֵי לֹא לָתֵת מָקוֹם לַצַּד הָאַחֵר שֶׁנִּקְרָא אָרוּר, לֹא נִבְרָא בּוֹ הָעוֹלָם, וְנִתְקַן הָעוֹלָם בְּבֵי''ת, וּבוֹ הוּא נִבְרָא.

 6 וְאִי תֵימָא, דְּאל''ף אִיהוּ רֵישָׁא דְּכָל (אינון) אַתְוָון, (לאו) יָאוֹת אִיהוּ. אֶלָּא בְּגִין דְּאִתְקְרֵי בֵּיהּ אָרוּר (ובגין דאתקרי בה ארור). וּבְגִין דָּא לָא אִתְבְּרֵי בֵּיהּ עַלְמָא, אַף עַל גַּב דְּאל''ף אִיהוּ אָת דְּרָזָא עִלָּאָה. בְּגִין דְּלָא לְמֵיהַב דּוּכְתָּא לְסִטְרָא אָחֳרָא דְּאִקְרֵי אָרוּר, לָא אִתְבְּרֵי בֵּיהּ עַלְמָא. וְאִשְׁתַּכְלַל בְּבֵי''ת עַלְמָא, וּבֵיהּ אִתְבְּרֵי.

ve'im to'mar she'ale"f hi haro'sh shel kal [otan] ha'otiot - [lo] na'eh hu. ella mishum shennikra bo arur [mishum shennikra bah arur], umishum zeh lo nivra bo ha'olam, af al gav she'ale"f hi ot shel sod elyon. kedei lo latet makom latzad ha'acher shennikra arur, lo nivra bo ha'olam, venitkan ha'olam bevei"t, uvo hu nivra

ve'i teima, de'l''f ihu reisha dechal (ynvn) atvavn, (lo'v) ya'ot ihu. ella begin de'itkerei beih arur (vvgyn d'tkry vh rvr). uvegin da la itberei beih alma, af al gav de'l''f ihu at deraza illa'ah. begin dela lemeihav duchetta lesitra achora de'ikrei arur, la itberei beih alma. ve'ishttachlal beve yod't alma, uveih itberei

Translations & Notes

והרי הא' הוא ראש כל האותיות, הלוא היה צריך לברוא בה העולם? כך הוא, אלא משום שנקרא בה ארור, לא נברא בה העולם. משום זה, אע"פ שהא' היא אות מסוד עליון, בכדי שלא לתת כוח וחיזוק לס"א, הנקראת ארור, לכן לא נברא בה העולם, ונשתכלל העולם בב' ובו נברא.