374 וּכְשֶׁמִּתְפַּשְּׁטוֹת (וּכְשֶׁנִּפְרָדוֹת), נַעֲשֶׂה מֵאוֹתָן אַרְבַּע רוּחוֹת פְּרִי אֶחָד, וְהוּא רוּחַ אַחַת הַכְּלוּלָה מֵאַרְבַּע רוּחוֹת, וְזֶה עוֹלֶה וּבוֹקֵעַ רְקִיעִים, עַד שֶׁעוֹלֶה וְיוֹשֵׁב אֵצֶל הֵיכָל אֶחָד שֶׁנִּקְרָא הֵיכַל הָאַהֲבָה, וְהוּא הַהֵיכָל שֶׁכָּל אַהֲבָה תְּלוּיָה בּוֹ. וְאוֹתָהּ רוּחַ כָּךְ נִקְרֵאת - אַהֲבָה, וּכְשֶׁרוּחַ זוֹ עוֹלָה, מִתְעוֹרֶרֶת לְאוֹתוֹ הֵיכָל לְהִתְחַבֵּר לְמַעְלָה.

 374 וְכַד מִתְפַּשְּׁטָן, (נ''א מתפרשן) אִתְעָבִיד מֵאִינּוּן אַרְבַּע רוּחִין חַד אִיבָּא, וְאִיהוּ רוּחָא חֲדָא דְּכָלִיל מְד' רוּחִין. וְדָא סָלִיק וּבָקַע רְקִיעִין, עַד (רכ''ג ע''ב) דְּסָלִיק וְיָתִיב לְגַבֵּי חַד הֵיכָלָא. דְּאִתְקְרֵי הֵיכָלָא דְּאַהֲבָה, וְאִיהוּ הֵיכָלָא דְּכָל רְחִימוּ תַּלְיָא בֵּיהּ. וְהַהִיא רוּחָא הָכִי אִקְרֵי אַהֲבָה, וְכַד הַאי רוּחָא סָלִיק אִתְּעַר לְהַהוּא הֵיכָלָא, לְאִתְחַבְּרָא לְעֵילָּא.

ucheshemmitpashetot (ucheshennifradot), na'aseh me'otan arba ruchot peri echad, vehu ruach achat hakelulah me'arba ruchot, vezeh oleh uvokea reki'im, ad she'oleh veyoshev etzel heichal echad shennikra heichal ha'ahavah, vehu haheichal shekal ahavah teluyah bo. ve'otah ruach kach nikre't - ahavah, uchesheruach zo olah, mit'oreret le'oto heichal lehitchaber lema'lah

vechad mitpashetan, (n'' mtfrshn) it'avid me'innun arba ruchin chad iba, ve'ihu rucha chada dechalil med' ruchin. veda salik uvaka reki'in, ad (rch''g ''v) desalik veyativ legabei chad heichala. de'itkerei heichala de'ahavah, ve'ihu heichala dechal rechimu talya beih. vehahi rucha hachi ikrei ahavah, vechad ha'y rucha salik itte'ar lehahu heichala, le'itchabera le'eilla

Translations & Notes

וכשמתפשט הארתם לעוה"ז, נעשה מאלו ד' רוחות פרי אחד, רוח אחד, הכלול מד' רוחות. וזה חוזר ועולה ובוקע רקיעים, עד שעולה ויושב אצל היכל אהבה, שכל אהבה תלויה בו. ורוח ההוא נקרא ג"כ אהבה. וכשהרוח עולה, מעורר את ההיכל להתחבר למעלה עם היכל השישי, היכל הרצון, ששם הנשיקין.

 375 אַרְבַּע אוֹתִיּוֹת הֵן אֵצֶל אַרְבַּע רוּחוֹת, וְהֵן אַהֲבָה, וְהַפְּרִי שֶׁלָּהֶן אַהֲבָה. כְּשֶׁמִּתְחַבְּרוֹת זוֹ בָּזוֹ, מִיָּד מִתְעוֹרֵר זֶה בְּצַד זֶה וְזֶה בְּצַד זֶה. א'. מִיָּד יוֹצֵא ה' וּמִתְחַבֵּר בְּא', נִדְבָּק בִּדְבֵקוּת בְּאַהֲבָה. וְנַעֲשׂוֹת (וּמִתְעוֹרְרוֹת) שְׁתֵּי אוֹתִיּוֹת אֲחֵרוֹת, ב' ה', וְנִכְלָלוֹת רוּחוֹת בְּרוּחוֹת בִּדְבֵקוּת שֶׁל אַהֲבָה, וּפוֹרְחוֹת מֵהֶן הָאוֹתִיּוֹת הַלָּלוּ בְּאוֹתָהּ רוּחַ שֶׁעוֹלָה, וּמִתְעַטְּרוֹת בּוֹ כָּרָאוּי.

 375 ד ' אַתְוָון אִינּוּן, לְגַבֵּי ד' רוּחִין. וְאִינּוּן אַהֲבָה. וְאִיבָּא דִּלְהוֹן אַהֲבָה. כַּד מִתְחַבְּרָן דָּא בְּדָא, מִיַּד אִתְּעַר דָּא בִּסְטַר דָּא וְדָא בִּסְטַר דָּא. א'. מִיָּד נָפִיק ה', וְאִתְחַבָּר בְּא', מִתְדָּבַק בִּדְבִיקוּ בִּרְחִימוּ. וְאִתְעֲבִידוּ (נ''א ואתערו) תְּרֵין אַתְוָון אַחֲרָנִין, ב' ה', וְאִתְכְּלִילוּ רוּחִין בְּרוּחִין בִּדְבִּיקוּ דִּרְחִימוּ, וּפַרְחִין אִלֵּין אַתְוָון מִנַּיְיהוּ, בְּהַהוּא רוּחָא דְּסָלִיק, וּמִתְעַטְּרָן בֵּיהּ כְּדְקָא יֵאוֹת.

arba otiot hen etzel arba ruchot, vehen ahavah, vehaperi shellahen ahavah. keshemmitchaberot zo bazo, miad mit'orer zeh betzad zeh vezeh betzad zeh. '. miad yotze 'he umitchaber be', nidbak bidvekut be'ahavah. vena'asot (umit'orerot) shettei otiot acherot, v' 'he, venichlalot ruchot beruchot bidvekut shel ahavah, uforechot mehen ha'otiot hallalu be'otah ruach she'olah, umit'atterot bo kara'uy

d ' atvavn innun, legabei d' ruchin. ve'innun ahavah. ve'iba dilhon ahavah. kad mitchaberan da beda, miad itte'ar da bistar da veda bistar da. '. miad nafik 'he, ve'itchabar be', mitdavak bidviku birchimu. ve'it'avidu (n'' v't'rv) terein atvavn acharanin, v' 'he, ve'itkelilu ruchin beruchin bidbiku dirchimu, ufarchin illein atvavn minnayeyhu, behahu rucha desalik, umit'atteran beih kedeka ye'ot

Translations & Notes

ד' אותיות לד' רוחות, והן ד' אותיות אהב"ה. כי רוח ז"א הוא א'. רוח המלכות הנכלל בז"א, אות ה'. רוח המלכות ה', ורוח ז"א הנכלל במלכות הוא ב'. הפרי שלהם נקרא אהבה. כי כשמתחברים זה בזה, ז"א במלכות בחיבור הנשיקין, מיד מתעורר זה בצד זה, הרוח של המלכות מתעורר ונכלל ברוח של ז"א, ורוח של ז"א נכלל ברוח של המלכות, וע"כ מיד יוצאת ה', רוח המלכות הנכלל עם א', רוחו דז"א, ומתחברת בא' ומתדבק בדבקות ובאהבה. ומתעוררים ב' אותיות אחרות, ה', רוחה של המלכות, עם ב', רוחו של ז"א, הנכלל במלכות, ונכללו רוחות ברוחות בדבקות האהבה. ופורחות אלו אותיות אהב"ה מהם, ובאות ברוח העולה, הפרי שלהם. וע"כ נקרא אהב"ה בשמם, והם מתעטרים בו, ונעשה כלול מד' רוחות ההם.

 376 כֵּיוָן שֶׁהוֹלֶכֶת וְעוֹלָה אוֹתָהּ אַהֲבָה שְׁלֵמָה, כְּלוּלָה בְּכָל אוֹתָן אַרְבַּע רוּחוֹת, פּוֹגֶשֶׁת בִּמְמֻנֶּה אֶחָד עֶלְיוֹן גָּדוֹל שֶׁמְּמֻנֶּה עַל אֶלֶף וּתְשַׁע מֵאוֹת וְתִשְׁעִים רְקִיעִים, וְהוּא מְמֻנֶּה עַל הַשֶּׁפַע שֶׁל שְׁלֹשָׁה עָשָׂר נַהֲרוֹת אֲפַרְסְמוֹן זַךְ שֶׁשּׁוֹפֵעַ מִסּוֹד שֶׁל הַטַּל הָעֶלְיוֹן, וְאוֹתוֹ הַשֶּׁפַע נִקְרָא מַיִם רַבִּים. כֵּיוָן שֶׁפּוֹגֵשׁ לְאוֹתוֹ גְדוֹל הַמַּחֲנוֹת עוֹמֵד אֶצְלוֹ, וְלֹא יָכוֹל לְעַכֵּב אוֹתוֹ, וְעוֹבֵר בָּהֶם עַד שֶׁנִּכְנָס לְהֵיכַל הָאַהֲבָה.

 376 כֵּיוָן דְּאָזִיל וְסָלִיק הַהוּא אַהֲבָה שְׁלֵימָא, כְּלִילָא בְּכָל אִינּוּן אַרְבַּע רוּחִין, פָּגַע בְּחַד מְמָנָא עִלָּאָה רַבְרְבָא, דִּי מְמָנָא עַל אֶלֶף וּתְשַׁע מֵאָה וְתִשְׁעִין רְקִיעִין, וְאִיהוּ מְמָנָא עַל נְגִידוּ דִּתְלֵיסָר נַהֲרֵי אֲפַרְסְמוֹנָא דַּכְיָא, דְּנַגְדָּא מֵרָזָא דְּטַלָא דִּלְעֵילָּא. וְהַהוּא נְגִידוּ אִתְקְרֵי מַיִם רַבִּים. כֵּיוָן דְּפָגַע לְגַבֵּי הַהוּא רַב מַשְׁרְיָין קָאִים לְגַבֵּיהּ, וְלָא יָכִיל לְאַעְכָּבָא לֵיהּ, וְאַעֳבַר בְּהוּ עַד דְּאָעִיל לְגַבֵּי הֵיכָל אַהֲבָ''ה.

keivan sheholechet ve'olah otah ahavah shelemah, kelulah bechal otan arba ruchot, pogeshet bimemunneh echad elyon gadol shemmemunneh al elef utesha me'ot vetish'im reki'im, vehu memunneh al hashefa shel sheloshah asar naharot afarsemon zach sheshofea missod shel hattal ha'elyon, ve'oto hashefa nikra mayim rabim. keivan shepogesh le'oto gedol hammachanot omed etzlo, velo yachol le'akev oto, ve'over bahem ad shennichnas leheichal ha'ahavah

keivan de'azil vesalik hahu ahavah sheleima, kelila bechal innun arba ruchin, paga bechad memana illa'ah ravreva, di memana al elef utesha me'ah vetish'in reki'in, ve'ihu memana al negidu ditleisar naharei afarsemona dachya, denagda meraza detala dil'eilla. vehahu negidu itkerei mayim rabim. keivan defaga legabei hahu rav mashreyayn ka'im legabeih, vela yachil le'a'kava leih, ve'a'ovar behu ad de'a'il legabei heichal ahava''h

Translations & Notes

כיוון שהולך ועולה האהבה, הרוח הנולד מד' רוחות של הנשיקות, הכלול בכל אלו ד' רוחות, פוגע בממונה עליון אחד, שר הממונה על 1990 רקיעים, והוא ממונה על נוזלים הנמשכים מן י"ג נהרות אפרסמון הטהור הנמשכים מטל העליון. ונוזלים ההם, אורות החסדים, נקראים מים רבים. כיוון שהרוח פגע באותו שר המחנות הוא עומד כנגדו ואינו יכול לעכב אותו, והוא עובר בהם, בנהרות אפרסמון הטהור, עד שנכנס אל היכל האהבה.
מנשיקין הראשונים דז"א ומלכות הכלולות מד' רוחות, נולד רוח אחד הכלול מכולם, שבו הימין והשמאל, ז"א ומלכות, אחד ממש, שכמו שהשמאל מתבטל ונכלל בימין, כן הימין מתבטל ונכלל בשמאל. וע"כ נקרא אהבה, כי בולט אהבת הימין אל השמאל, וכן להיפך. וכשהרוח הזה נמשך לצדיקים למטה הם חוזרים ומעלים אותו להיכל אהבה שבעולם הבריאה, כדי שיתגבר שם האהבה ע"י התחברות עם היכל הרצון.
והשר הממונה אכתריאל, שהוא כתר של עולם הבריאה, ע"כ שולט על 1990 רקיעים, שהם חו"ב שבבריאה, המכונים אלפים, כמ"ש, ואאלפך בינה. ומה שחסר עשרה לאלף השני היא המלכות דמלכות ממדה"ד, היא חסרה ואינה באלף השני, שהוא בינה. כי רק המפתחא שולטת בה, יסוד המלכות. וגם הוא שולט על מים רבים, חסדים מרובים הנמשכים מי"ג נהרות אפרסמון הטהור.
ולפיכך כיוון שהרוח עולה למעלה ופוגע בשר, ובחסדים המרובים שלו שתחת שליטתו והשפעתו, שמצד ימין, הנה היה ראוי שתתבטל אהבה שבו, האהבה אל השמאל, ויחזור כולו לימין, כמו המים רבּים. והוא עומד כנגדו, שאינו מתבטל לשליטת החסדים המרובים שלו, ועומד באהבתו אל השמאל, המלכות.