482 מִכָּאן וָהָלְאָה, כֵּיוָן שֶׁהַכֹּל נִקְשָׁר בַּקֶּשֶׁר הַזֶּה, אָז הַכֹּל מִתְעַטֵּר בְּסוֹד הָאֵין סוֹף, וְסוֹד הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ נָאוֹר, וּמִתְעַטֵּר בְּכָל הַצְּדָדִים, וְכָל הָעוֹלָמוֹת בְּשִׂמְחָה, וּמְאִירִים הַמְּאוֹרוֹת, וּמְזוֹנוֹת וּבְרָכוֹת נִמְצָאוֹת בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, וְהַכֹּל בְּסוֹד הַקְּטֹרֶת. וְאִם הַזֻּהֲמָה אֵינָהּ עוֹבֶרֶת, הַכֹּל לֹא נַעֲשֶׂה, שֶׁהַכֹּל תָּלוּי בָּזֶה.

 482 מִכָּאן וּלְהָלְאָה, כֵּיוָן דְּכֹלָּא אִתְקַשְּׁרָא בְּהַאי קִשְׁרָא, אִתְעֲטָּר כֹּלָּא בְּרָזָא דְּאֵין סוֹף. וְרָזָא דִּשְׁמָא קַדִּישָׁא אִתְנְהִיר, וְאִתְעַטָּר בְּכָל סִטְרִין, וְעָלְמִין כֻּלְּהוּ בְּחֶדְוָה. וְאִתְנְהִירוּ בּוּצִינִין וּמְזוֹנִין וּבִרְכָּאן אִשְׁתְּכָחוּ בְּכָל עָלְמִין, וְכֹלָּא בְּרָזָא דִּקְטֹרֶת. וְאִי זוּהֲמָא לָא אִתְעַבָּר, כֹּלָּא לָא אִתְעָבִיד. דְּכֹלָּא בְּהַאי תַּלְיָיא.

mika'n vahale'ah, keivan shehakol nikshar bakkesher hazzeh, az hakol mit'atter besod ha'ein sof, vesod hashem hakkadosh na'or, umit'atter bechal hatzedadim, vechal ha'olamot besimchah, ume'irim hamme'orot, umezonot uverachot nimtza'ot bechal ha'olamot, vehakol besod hakketoret. ve'im hazzuhamah einah overet, hakol lo na'aseh, shehakol taluy bazeh

mika'n ulehale'ah, keivan decholla itkashera beha'y kishra, it'attar kolla beraza de'ein sof. veraza dishma kadisha itnehir, ve'it'attar bechal sitrin, ve'alemin kullehu bechedvah. ve'itnehiru butzinin umezonin uvirka'n ishttechachu bechal alemin, vecholla beraza diktoret. ve'i zuhama la it'abar, kolla la it'avid. decholla beha'y talyay

Translations & Notes

מכאן והלאה, כיוון שהכול נקשר בקשר ההוא, התעטר הכול בא"ס, והשם הקדוש הזהיר והתעטר מכל הצדדים, והעולמות כולם בשמחה, והאירו הנרות, ומזון וברכות נמצאים בכל העולמות. והכול הגיע בקטורת. כי אם לא עובר הזוהמה ע"י הקטורת, הכול לא היה נעשה, כי הכול תלוי בזה.

 483 בֹּא וּרְאֵה, הַקְּטֹרֶת הִיא רִאשׁוֹנָה תָּמִיד לִפְנֵי הַכֹּל. וּמִשּׁוּם כָּךְ מַעֲשֵׂה הַקְּטֹרֶת צָרִיךְ לְהַקְדִּים לַתְּפִלָּה, לַשִּׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת, מִשּׁוּם שֶׁכָּל זֶה לֹא עוֹלֶה וְלֹא נִתְקָן וְלֹא נִקְשָׁר עַד שֶׁעוֹבֶרֶת הַזֻּהֲמָה. מָה כָּתוּב? (ויקרא טז) וְכִפֶּר עַל הַקֹּדֶשׁ וְגוֹ' - בָּרִאשׁוֹנָה, וְאַחַר כָּךְ - וּמִפִּשְׁעֵיהֶם לְכָל חַטֹּאתָם. וְעַל כֵּן צְרִיכִים לְכַפֵּר עַל הַקֹּדֶשׁ וּלְהַעֲבִיר הַזֻּהֲמָה וּלְטַהֵר הַקֹּדֶשׁ, וְאַחַר כָּךְ שִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת וּתְפִלּוֹת, הַכֹּל כְּפִי שֶׁאָמַרְנוּ.

 483 תָּא חֲזֵי, קְטֹרֶת אִיהוּ קַדְמָאָה תָּדִיר, קֳדָם לְכֹלָּא. וּבְּגִין כָּךְ עוֹבָדָא דִּקְטֹרֶת אִצְטְרִיךְ לְאַקְדְּמָא לִצְלוֹתָא, לְשִׁירִין וְתוּשְׁבְּחָן. בְּגִין דְּכָל דָּא לָא סַלְּקָא, וְלָא אִתְתָּקַּן, וְלָא אִתְקָשָּׁר, עַד דְּאִתְעֲבָר זוּהֲמָא, מַה כְּתִיב (ויקרא ט''ז) וְכִפֶּר עַל הַקֹּדֶשׁ וְגוֹ' בְּקַדְמִיתָא, וּלְבָתַר וּמִפִּשְׁעֵיהֶם לְכָל חַטֹּאתָם. וְעַל דָּא בָּעֵינָן לְכַפְּרָא עַל קוּדְשָׁא, וּלְאַעְבְּרָא זוּהֲמָא, וּלְאִתְדַכְּאָה קֻדְשָׁא. וּלְבָתַר שִׁירִין וְתוּשְׁבְּחָאן וּצְלוֹתִין, כֹּלָּא כִּדְקָאָמְרָן.

bo ure'eh, hakketoret hi ri'shonah tamid lifnei hakol. umishum kach ma'aseh hakketoret tzarich lehakdim lattefillah, lashirot vetishbachot, mishum shekal zeh lo oleh velo nitkan velo nikshar ad she'overet hazzuhamah. mah katuv? (vykr tz) vechiper al hakkodesh vego' - bari'shonah, ve'achar kach - umipish'eihem lechal chatto'tam. ve'al ken tzerichim lechaper al hakkodesh uleha'avir hazzuhamah uletaher hakkodesh, ve'achar kach shirot vetishbachot utefillot, hakol kefi she'amarnu

ta chazei, ketoret ihu kadma'ah tadir, kodam lecholla. ubegin kach ovada diktoret itzterich le'akdema litzlota, leshirin vetushebechan. begin dechal da la salleka, vela itettakkan, vela itkashar, ad de'it'avar zuhama, mah ketiv (vykr t''z) vechiper al hakkodesh vego' bekadmita, ulevatar umipish'eihem lechal chatto'tam. ve'al da ba'einan lechapera al kudesha, ule'a'bera zuhama, ule'itdake'ah kudsha. ulevatar shirin vetushebecha'n utzelotin, kolla kidka'ameran

Translations & Notes

קטורת הוא ראשונה תמיד, קודם הכול. ומשום זה צריכים להקדים מעשה הקטורת לתפילה, שירות ותשבחות. משום שכל זה אינו עולה, ואינו מיתקן, ואינו מתקשר, עד שעובר הזוהמה ע"י הקטורת. בתחילה כתוב, וכיפר על הקודשמטומאת בני ישראל, ואח"כ כתוב, ומפשעיהם לכל חַטאותם. וע"כ צריכים לכפר על הקודש, ולהעביר הזוהמה, ולטהר הקודש ע"י הקטורת, ואח"כ, שירות, תשבחות ותפילה.

 484 אַשְׁרֵיהֶם יִשְׂרָאֵל בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא, שֶׁהֲרֵי הֵם יוֹדְעִים לְתַקֵּן תִּקּוּן שֶׁלְּמַעְלָה וָמַטָּה, כְּמוֹ שֶׁצְּרִיכִים לְתַקֵּן תִּקּוּן מִמַּטָּה לְמַעְלָה עַד שֶׁהַכֹּל נִקְשָׁר כְּאֶחָד בְּקֶשֶׁר אֶחָד בְּאוֹתוֹ קֶשֶׁר (קָשׁוּר) עֶלְיוֹן כְּמוֹ שֶׁצְּרִיכִים לְתַקֵּן (תִּקּוּנִים שֶׁלְּמַטָּה צְרִיכִים לְתַקֵּן) בְּתִקּוּן שֶׁל הָאוֹתִיּוֹת הָרְשׁוּמוֹת שֶׁנִּקְרָא בָּהֶן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

 484 זַכָּאִין אִינּוּן יִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין, וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי, דְּהָא אִינּוּן יַדְעִין לְתַקְּנָא תִּקּוּנָא דִּלְעֵילָּא וְתַתָּא, כִּדְבָעֵינָן לְתַקְּנָא תִּקּוּנָא מִתַּתָּא לְעֵילָּא עַד דְּאִתְקָשָּׁר כֹּלָּא כַּחֲדָא, בְּקִשּׁוּרָא חַד, בְּהַהוּא קִטוּרָא (ס''א קשורא) עִלָּאָה כַּד בָּעֵינָן לְתַקְּנָא (תקונין לתתא בעינן לתקנא) בְּתִקּוּנָא דְּאַתְוָון רְשִׁימִין, דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אִתְקְרֵי בְּהוֹן.

ashreihem yisra'el ba'olam hazzeh uva'olam haba, sheharei hem yode'im letakken tikkun shellema'lah vamattah, kemo shetzerichim letakken tikkun mimmattah lema'lah ad shehakol nikshar ke'echad bekesher echad be'oto kesher (kashur) elyon kemo shetzerichim letakken (tikkunim shellemattah tzerichim letakken) betikkun shel ha'otiot hareshumot shennikra bahen hakkadosh baruch hu

zaka'in innun yisra'el be'alema dein, uve'alema de'atei, deha innun yad'in letakkena tikkuna dil'eilla vetatta, kidva'einan letakkena tikkuna mittatta le'eilla ad de'itkashar kolla kachada, bekishura chad, behahu kitura (s'' kshvr) illa'ah kad ba'einan letakkena (tkvnyn ltt v'ynn ltkn) betikkuna de'atvavn reshimin, dekudesha berich hu itkerei behon

Translations & Notes

אשריהם ישראל בעוה"ז ובעוה"ב, כי הם יודעים לתקן תיקון של מעלה ושל מטה, כמו שצריכים לתקן התיקון מלמטה למעלה, עד שנקשר הכול יחד בקשר אחד, בקשר ההוא העליון, הקטורת, כשצריכים לתקן בתיקון של אותיות הרשומות, שהקב"ה נקרא בהן, הוי"ה.
בעצב תלדי בנים