677 שֶׁכָּךְ לָמַדְנוּ, בְּשָׁעָה שֶׁהַנְּשָׁמָה יוֹרֶדֶת לָעוֹלָם, כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל נִכְנֶסֶת עָלֶיהָ בְּקִיּוּם שֶׁל שְׁבוּעָה, שֶׁתַּגִּיד לַמֶּלֶךְ וְתוֹדִיעַ לוֹ אַהֲבָתָהּ אֵלָיו, כְּדֵי לְהִתְפַּיֵּס עִמּוֹ.

 677 דְּהָכִי אוֹלִיפְנָא, בְּשַׁעְתָּא דְנִשְׁמָתָא נָחֲתַת לְעַלְמָא, כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל עָאלַת עֲלָהּ בְּקִיּוּמָא דְאוֹמָאָה, דִּיחֲוֵי לְמַלְכָּא, וְיוֹדַע לֵיהּ רְחִימוּתָא דִילָהּ לְגַבֵּיהּ, בְּגִין לְאִתְפַּיְיסָא בַּהֲדֵיהּ.

shekach lamadnu, besha'ah shehanneshamah yoredet la'olam, keneset yisra'el nichneset aleiha bekium shel shevu'ah, shettagid lammelech vetodia lo ahavatah elav, kedei lehitpayes immo

dehachi olifna, besha'tta denishmata nachatat le'alma, keneset yisra'el a'lat alah bekiuma de'oma'ah, dichavei lemalka, veyoda leih rechimuta dilah legabeih, begin le'itpayeysa bahadeih

Translations & Notes

בשעה שהנשמה יורדת לעולם, כנסת ישראל, הנוקבא, באה עליה בשבועה, שתגיד למלך ותודיע לו את אהבתה אליו, בשביל להתרצות עימו.
כי ז"א קו ימין, הנוקבא קו שמאל. וב' הקווים ימין ושמאל במחלוקת. וכמו שזו"ן עולים למ"ן לב' קווי הבינה, ישסו"ת, ועושים שלום ביניהם בקו אמצעי, היוצא על מסך דחיריק, כן נשמות הצדיקים עולים למ"ן לז"א ונוקבא, ונעשות להם קו אמצעי, ועושות שלום ביניהם. וע"כ נאמר, שהנוקבא משביעה את הנשמות להגיד ולהודיע למלך, ז"א, את אהבתה, בשביל להתרצות עימו, שיעלו למ"ן ויהיו לקו אמצעי, העושה שלום בין ב' קווים ימין ושמאל, ז"א ונוקבא.

 678 וּבַמֶּה? מִשּׁוּם שֶׁחִיּוּב עַל בֶּן אָדָם לְיַחֵד אֶת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ בַּפֶּה, בְּלֵב וָנֶפֶשׁ, וְלִקְשֹׁר הַכֹּל כְּשַׁלְהֶבֶת הַקְּשׁוּרָה בַּגַּחֶלֶת, וּבְאוֹתוֹ הַיִּחוּד שֶׁעוֹשֶׂה, גּוֹרֵם לְפַיֵּס הַמֶּלֶךְ עִם הַגְּבִירָה, וּמוֹדִיעַ לַמֶּלֶךְ אַהֲבָתָהּ אֵלָיו.

 678 וּבְמָּה, בְּגִין דְּחִיּוּבָא עַל בַּר נָשׁ לְיַחֲדָא שְׁמָא קַדִּישָׁא בְּפוּמָא, בְּלִבָּא בְּנַפְשָׁא, וּלְאַקְּשְּׁרָא כֹּלָּא, כְּשַׁלְּהוֹבָא דְּאִתְקַשְּׁרָא בְּטִיפְסָא, וּבְהַהוּא יִחוּדָא דְּעָבִיד, גָּרִים לְאִתְפַּיְיסָא מַלְכָּא בְּמַטְרוֹנִיתָא, וְאוֹדַע לֵיהּ לְמַלְכָּא רְחִימוּתָא דִילָהּ לְגַבֵּיהּ.

uvammeh? mishum shechiuv al ben adam leyached et hashem hakkadosh bapeh, belev vanefesh, velikshor hakol keshalhevet hakkeshurah bagachelet, uve'oto hayichud she'oseh, gorem lefayes hammelech im hagevirah, umodia lammelech ahavatah elav

uvemmah, begin dechiuva al bar nash leyachada shema kadisha befuma, beliba benafsha, ule'akkeshera kolla, keshallehova de'itkashera betifsa, uvehahu yichuda de'avid, garim le'itpayeysa malka bematronita, ve'oda leih lemalka rechimuta dilah legabeih

Translations & Notes

ובמה מודיעות הנשמות אהבת הנוקבא אל המלך? החיוב הוא על האדם, לייחד את השם הקדוש, הנוקבא, בז"א, בפה בלב ובנפש. ולהתקשר כולו בזו"ן, שיעלה למ"ן אֲליהם, כשלהבת הקשורה בגחלת. ובאותו הייחוד שעושה גורם, שיתרצה המלך עם המלכה, ומודיע אל המלך את אהבתה אותו. שעם עליית הנשמה למ"ן לז"א, נעשית קו אמצעי ביניהם, ועושה שלום ומייחדת אותם זה עם זה.

 679 דָּבָר אַחֵר בְּנוֹת יְרוּשָׁלַיִם - אֵלּוּ שְׁנֵים עָשָׂר שְׁבָטִים, שֶׁשָּׁנִינוּ, יְרוּשָׁלַיִם עוֹמֶדֶת עַל שְׁנֵים עָשָׂר הָרִים. וּמִי שֶׁאָמַר עַל שִׁבְעָה, לֹא אָמַר לְהַשְׁלִים שְׁלֵמוּת. וְאַף עַל גַּב שֶׁהַכֹּל אֶחָד, שֶׁיֵּשׁ שִׁבְעָה וְיֵשׁ אַרְבָּעָה וְיֵשׁ שְׁנֵים עָשָׂר, וְהַכֹּל אֶחָד.

 679 דָּבָר אַחֵר, בְּנוֹת יְרוּשָׁלַם, אִלֵּין תְּרֵיסַר שִׁבְטִין. דְּתָנִינָן, יְרוּשָׁלַ ם עַל תְּרֵיסַר טוּרִין קָיְימָא. וּמַאן דְּאָמַר עַל שִׁבְעָה, לָא קָאֲמַר לְאַשְׁלָמָא שְׁלִימוּ, וְאַף עַל גַּב דְּכֹלָּא חַד, דְּאִית שִׁבְעָה, וְאִית ד', וְאִית תְּרֵיסַר, וְכֹלָּא חַד.

davar acher benot yerushalayim - ellu sheneim asar shevatim, sheshaninu, yerushalayim omedet al sheneim asar harim. umi she'amar al shiv'ah, lo amar lehashlim shelemut. ve'af al gav shehakol echad, sheiesh shiv'ah veyesh arba'ah veyesh sheneim asar, vehakol echad

davar acher, benot yerushalam, illein tereisar shivtin. detaninan, yerushala m al tereisar turin kayeyma. uma'n de'amar al shiv'ah, la ka'amar le'ashlama shelimu, ve'af al gav decholla chad, de'it shiv'ah, ve'it d', ve'it tereisar, vecholla chad

Translations & Notes

בנות ירושלים הן י"ב השבטים, י"ב הקשרים בחו"ג ונו"ה, שגוף הנוקבא עומדת עליהם. ירושלים, הנוקבא, עומדת על י"ב הרים. ומי שאומר על ז', אינו אומר על צד השלמות. ואע"פ שהכל אחד, יש בה שבעה בחינות חג"ת נהי"מ. ויש בה ד' בחינות חו"ג תו"מ. ויש בה י"ב בחינות, י"ב הקשרים. והכל אחד. אלא שהם מדרגות מיוחדות בה, וי"ב היא השלמות.