1

 1 וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים וגו'. רַבִּי יְהוּדָה פָּתַח, (תהלים צא) כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ. פָּסוּק זֶה בֵּאֲרוּהוּ הַחֲבֵרִים, שֶׁהֲרֵי בְּשָׁעָה שֶׁאָדָם בָּא לָעוֹלָם, מִיָּד מִזְדַּמֵּן עִמּוֹ יֵצֶר הָרָע שֶׁהוּא מְקַטְרֵג לָאָדָם תָּמִיד, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית ד) לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ. מִי זֶה חַטָּאת רֹבֵץ? זֶה יֵצֶר הָרָע.

 1 וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים וגו'. רִבִּי יְהוּדָה פָּתַח (תהלים צא) כִּי מַלְאָכָיו יְצַוְּה לָךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְרָכֶיךָ, הַאי קְרָא אוּקְמוּהָ חַבְרַיָיא, דְהָא בְּשַׁעְתָּא דְּבַר נָשׁ אָתֵי לְעַלְמָא, מִיָּד אִזְדַּמַּן בַּהֲדֵיהּ יֵצֶר הָרָע דְּאִיהוּ מְקַטְרֵג לֵיהּ לְבַר נָשׁ תָּדִיר כְּמָה דְאַתְּ אָמֵר, (בראשית ד) לַפֶּתַח חַטָּאת רוֹבֵץ. מַאי חַטָּאת רוֹבֵץ, דָּא יֵצֶר הָרָע.

vayishlach ya'akov mal'achim vgv'. rabi yehudah patach, (thlym tz) ki mal'achav yetzaveh lach lishmarecha bechal deracheicha. pasuk zeh be'aruhu hachaverim, sheharei besha'ah she'adam ba la'olam, miad mizdammen immo yetzer hara shehu mekatreg la'adam tamid, kemo shenne'emar (vr'shyt d) lapetach chatta't rovetz. mi zeh chatta't rovetz? zeh yetzer hara

vayishlach ya'akov mal'achim vgv'. ribi yehudah patach (thlym tz) ki mal'achav yetzaveh lach lishmarecha bechal deracheicha, ha'y kera ukemuha chavrayay, deha besha'tta devar nash atei le'alma, miad izdamman bahadeih yetzer hara de'ihu mekatreg leih levar nash tadir kemah de'at amer, (vr'shyt d) lapetach chatta't rovetz. ma'y chatta't rovetz, da yetzer hara

Translations & Notes

כי מלאכיו יצוה לך לִשְׁמָרְךָ. בשעה שהאדם בא לעולם, מיד היצר הרע בא עמו, ומקטרג עליו תמיד, כמ"ש, לַפֶּתַח חטאת רובץ. חטאת רובץ, הוא היצר הרע, לַפֶּתַח, לְפֶתַח בית הרחם, כלומר, תכף עם הִוָּלְדוֹ של האדם.
כדי לעזבו עם המלאך לבדו ושיאבק עמו.
מטרם שנכלל בקו אמצעי, נקרא אורחות דקים, מטעם היותם אז סתומים וקפואים.
שהיא נשקית ממנו, הארת החכמה, המכונה שתיה.
נמשכת מעצם השלהבת, שהיא המסך דחירק, שממעט ע"ס דקו שמאל מג"ר לו"ק. ועליה אומר, ובוקע סלעים, כי הספירות דקו שמאל משולות לסלעים קשים, מרוב הדינים שבהן. והמסך בוקע אותן. וג"ר שבהן הוא מרחק מהקו השמאלי, ומניח בו רק ז"ת שבהן. 
הנמשכים מאו"א עלאין, שהם ג"ר, אע"פ שמכוסים מחכמה, ונקראים אויר טהור.
שממשיך קומת חסדים על המסך.
ריבוי החסדים מבוארת בכתוב, ויבן לו בית, שתקונו ובנינו הם בהמשכת החסדים. כמ"ש, אם ה' לא יבנה בית.
משום שאֵחֵר לשלם את נדרו.
הנה קטן נתתיך בגוים.
מבחינת חסדים, המקובלים מג"ר המדרגה, שהוא אויר טהור.
להשלמת הכלים של הנוקבא, והוא זווג של לילה.
מבחינת היותה בשלמות מטרם מיעוט הירח, שאז היתה קומתה שוה עם ז"א, כמ"ש ב' המאורות הגדולים.
סתר, כי בגללו נתמעטו ג"ר של הקו השמאל, ואינו יכול להאיר רק ממטה למעלה, שהיא ו"ק דחכמה,