43

 43 סוֹבְבִים בַּעֲלֵי הָעֵינַיִם שֶׁלְּצַד יָמִין, וְעִמָּם שְׁמוֹנָה עָשָׂר אֶלֶף תּוֹקְעִים, וְלֹא מְיַבְּבִים וְלֹא מְיַלְּלִים (ס''א לֹא מְיַלְלִין וְלֹא מְיַבְּבִין) וּפוֹתְחִים בְּשִׁירָה. מִזְדַּעְזְעִים מָאתַיִם וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף בַּעֲלֵי יְבָבָה.

 43 סָחֲרָן מָארֵי דְּעַיְינִין דִּלְסִטְרָא יְמִינָא, וְעִמְּהוֹן (דף ד' ע''ב) תַּמְנֵיסַר אַלְפִין אַחֲרָנִין תַּקְעִין, וְלָא מְיַבְּבִין וְלָא מְיַלְּלִין (ס''א לא מיללין ולא מיבבין) פַּתְחִין שִׁירָתָא, מִזְדַּעְזְעָן מָאתָן וְחַמְשִׁין אַלְפִין מָארֵי דִּיבָבָא.

sovevim ba'alei ha'einayim shelletzad yamin, ve'immam shemonah asar elef toke'im, velo meyabevim velo meyallelim (s" lo meyalelin velo meyabevin) ufotechim beshirah. mizda'ze'im ma'tayim vachamishim elef ba'alei yevavah

sacharan ma'rei de'ayeynin dilsitra yemina, ve'immehon (df d' ''v) tamneisar alfin acharanin tak'in, vela meyabevin vela meyallelin (s'' lo myllyn vlo myvvyn) patchin shirata, mizda'ze'an ma'tan vechamshin alfin ma'rei divava

Translations & Notes

ב' הפעולות בקו ימין, מסבבים בעלי העיניים מצד ימין, שעימהם שמונה עשר אלף אחרים, המסך דחיריק שביסוד ז"א, הנקרא חי, שהוא בגי' שמונה עשר. ולהיותו הגורם להמשיך חסדים שבתוכם מאיר החכמה, ע"כ נקרא ח"י אלפים. כי החכמה מכונה אלפים. המשכת חסדים המכונה תקיעה, קול פשוט. ואז לא מייבבים ולא מייללים, אלו המקבלים חכמה מקו ימין.
פותחים בשירה, בהמשכת חכמה, מזדעזעים ר"נ אלף, בעלי היבבה. שגם ר"נ אלף שבקו שמאל המכונים בעלי היבבה, מקבלים עתה גם הם הארת החכמה, ואע"פ שכבר נפסקה היבבה והיללה מ"מ, הם עוד מזדעזעים מאימת הדין, שקרה להם לפני שקיבלו החסדים מקו הימין .

44

 44 תּוֹקֵעַ שֵׁנִית וְלֹא מְיַבְּבִים (וְלֹא מְיַבְּבִים וְלֹא מְיַלְּלִים). נוֹסֵעַ הַפַּטְרוֹן מֵאוֹתוֹ כִסֵּא וְיוֹשֵׁב בְּכִסֵּא הַוַּתְּרָנוּת. בְּאוֹתוֹ זְמַן הָיָה (הוּא) מַזְכִּיר שֵׁם קָדוֹשׁ עֶלְיוֹן וְגָדוֹל, שֶׁבְּאוֹתוֹ שֵׁם יֵשׁ חַיִּים לַכֹּל.

 44 תַּקַע תִּנְיָינוּת וְלָא מְיַבְּבִין (ס''א ולא מיבבין ולא מיללין) נָטִיל פַּטְרוֹנָא, מֵהַהוּא כּוּרְסַיָּיא וְיָתִיב בְּכוּרְסַיָּיא דְּוַותְּרָנוּתָא. בֵּיהּ זִמְנָא הַוָה (נ''א הוא) מִדְכַּר שְׁמָא קַדִּישָׁא עִלָּאָה רַבָּא, דִּבְהַהוּא שְׁמָא חַיִּים לְכֹלָּא.

tokea shenit velo meyabevim (velo meyabevim velo meyallelim). nosea hapatron me'oto chisse veyoshev bechisse havatteranut. be'oto zeman hayah (hu) mazkir shem kadosh elyon vegadol, shebe'oto shem yesh chayim lakol

taka tinyaynut vela meyabevin (s'' vlo myvvyn vlo myllyn) natil patrona, mehahu kuresayay veyativ bechuresayay devavtteranuta. beih zimna havah (n'' hv) midkar shema kadisha illa'ah raba, divhahu shema chayim lecholla

Translations & Notes

תקע והמשיך חסדים בפעם השנייה, בפעולה השנייה שבקו ימין, שאין שם יבבה. נוסע הפטרון, ז"א, בזמן גילוי החסדים שבמסך, מכיסא ההוא של דין, ויושב בכיסא הרחמים, להמשיך חסדים מרובים. בו בזמן הז"א מזכיר שם הקדוש הגדול העליון, שהוא הויה במילוי מ"ה, יוד הא ואו הא, שבשם הזה נמשך חיים לכל .

45

 45 פָּתַח וְאָמַר פַּעַם אַחַת יוֹ''ד הֵ''א וָי''ו הֵ''א (יוֹ''ד הֵ''א וָא''ו הֵ''א), כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (שמות לד) וַיִּקְרָא בְשֵׁם ה'. פּוֹתְחִים כְּבַתְּחִלָּה בַּעֲלֵי גַלְגַּלִּים קְדוֹשִׁים, וְאֶלֶף אֲלָפִים וְרִבּוֹא רְבָבוֹת, וְאוֹמְרִים שִׁירָה, מְשַׁבְּחִים וְאוֹמְרִים, בָּרוּךְ כְּבוֹד ה' מִמְּקוֹם בֵּית שְׁכִינָתוֹ.

 45 פָּתַח וְאָמַר זִמְנָא חֲדָא יוֹ''ד הֵ''א וָי''ו הֵ''א (ס''א יו''ד ה''א וא''ו ה''א) כְּמָה דְאַתְּ אָמֵר (שמות ל''ד) וַיִּקְרָא בְשֵׁם יְהוָֹה. פַּתְחִין כִּקַדְמֵיתָא מָארֵי גַּלְגַּלֵּי קַדִּישִׁין. וְאֶלֶף אַלְפִין, וְרִבּוֹא רִבְבָן, וְאַמְרֵי שִׁירָתָא, מְשַׁבְּחִין וְאָמְרִין, בְּרִיךְ יְקָרָא דְה' מֵאֲתָר בֵּית שְׁכִינְתֵּיהּ.

patach ve'amar pa'am achat o"d he" vay"v he" (o"d he" va"v he"), kemo shenne'emar (shmvt ld) vayikra veshem 'he. potechim kevattechillah ba'alei galgallim kedoshim, ve'elef alafim veribo revavot, ve'omerim shirah, meshabechim ve'omerim, baruch kevod 'he mimmekom beit shechinato

patach ve'amar zimna chada o''d he'' va yod'v he'' (s'' v''d 'he' v''v 'he') kemah de'at amer (shmvt l''d) vayikra veshem yehoh. patchin kikadmeita ma'rei galgallei kadishin. ve'elef alfin, veribo rivevan, ve'amrei shirata, meshabechin ve'amerin, berich yekara d'he me'atar beit shechintteih

Translations & Notes

ב' הפעולות בקו אמצעי, פתח ואמר. ז"א, הוא הקו האמצעי פעם אחת, יוד הא ואו הא, שיוד הא ואו הם ג' הקווים, ימין שמאל אמצע, הכלולים בז"א. והא אחרונה, היא הנוקבא, המקבלת מהם. כמ"ש, ויקרא בשם הויה. פותחים כבתחילה בעלי הגלגלים הקדושים שבמרכבה. ואלף אלפים, חכמה, וריבוא רבבות, החסדים, המלבישים אותם, ואומרים שירה, משבחים המלאכים ואומרים, ברוך כבוד ה' ממקום שכינתו. שהשכינה תתברך מז"א, ותקבל ממנו חכמה מלובשת בחסדים .