171 בָּרוּךְ - זֶהוּ הַמָּקוֹר הָעֶלְיוֹן שֶׁכָּל הַבְּרָכוֹת יוֹצְאוֹת מִמֶּנּוּ. וּכְשֶׁהַלְּבָנָה נִשְׁלֶמֶת, קוֹרְאִים אוֹתָהּ כָּךְ לַתַּחְתּוֹנִים, אֲבָל בָּרוּךְ מָקוֹר הָעֶלְיוֹן, כְּפִי שֶׁאָמַרְנוּ. ה' - זֶה אֶמְצָעִי שֶׁל כָּל הַצְּדָדִים הָעֶלְיוֹנִים. הַמְבֹרָךְ - זֶה שְׁלוֹם הַבַּיִת, נְבִיעַת הַבְּאֵר, לְהַשְׁלִים וּלְהַשְׁקוֹת הַכֹּל. לְעוֹלָם וָעֶד - זֶה הָעוֹלָם הַתַּחְתּוֹן שֶׁצָּרִיךְ לְהתְבָּרֵךְ. וְשֶׁמֶן וּמִשְׁחָה שֶׁל בָּרוּךְ ה' וְהַמְבֹרָךְ, הַכֹּל הוּא לְעוֹלָם וָעֶד.(מְבֹרָךְ, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית מט) בֵּן פֹּרָת)

 171 בָּרוּךָ: דָּא (קס''ב ע''א, עקב רע''א ע''א) מְקוֹרָא עִלָּאָה, דְּכָל בִּרְכָּן נָפְקִין מִנֵּיהּ. וְכַד סִיהֲרָא אִשְׁתְּלִים, קָרֵינָן לָהּ הָכִי לְגַבֵי תַּתָּאֵי, אֲבָל בָּרוּךְ מְקוֹרָא עִלָּאָה כִּדְקַאמְרָן. יְיָ': דָּא אֶמְצָעִי דְּכָל סִטְרִין עִלָּאִין. הַמְבוֹרָךְ: דָּא שְׁלָמָא דְּבֵיתָא, מַבּוּעָא דְּבֵירָא, לְאַשְׁלָמָא וּלְאַשְׁקָאָה כֹּלָּא. לְעוֹלָם וָעֶד: דָּא עָלְמָא תַּתָּאָה, דְּאִצְטְרִיךְ לְאִתְבָּרְכָא. וּמִשְׁחָא וּרְבוּ דְּבָרוּךְ יְיָ' וְהַמְבוֹרָךְ, כֹּלָּא אִיהוּ לְעוֹלָם וָעֶד.

baruch - zehu hammakor ha'elyon shekal haberachot yotze'ot mimmennu. ucheshehallevanah nishlemet, kore'im otah kach lattachttonim, aval baruch makor ha'elyon, kefi she'amarnu. 'he - zeh emtza'i shel kal hatzedadim ha'elyonim. hamvorach - zeh shelom habayit, nevi'at habe'er, lehashlim ulehashkot hakol. le'olam va'ed - zeh ha'olam hattachtton shetzarich lehtbarech. veshemen umishchah shel baruch 'he vehamvorach, hakol hu le'olam va'ed.(mevorach, kemo shenne'emar (vr'shyt mt) ben porat

barucha: da (ks''v '', kv r'' '') mekora illa'ah, dechal birkan nafekin minneih. vechad sihara ishttelim, kareinan lah hachi legavei tatta'ei, aval baruch mekora illa'ah kidka'mran. adonay ': da emtza'i dechal sitrin illa'in. hamvorach: da shelama deveita, mabu'a deveira, le'ashlama ule'ashka'ah kolla. le'olam va'ed: da alema tatta'ah, de'itzterich le'itbarecha. umishcha urevu devaruch adonay ' vehamvorach, kolla ihu le'olam va'ed

Translations & Notes

ברוך, זהו מקור העליון, יסוד דבינה, שכל הברכות יוצאות ממנו. וכשהלבנה נשלמת אנו קוראים אותה ג"כ, ברוך, כלפי התחתונים. אבל ברוך שכאן, הוא מקור העליון. הויה, זהו אמצעי שבכל צדדים העליונים, ז"א, קו אמצעי. המבורך, זהו שלום בית, יסוד דז"א, שנקרא שלום, הנביעה של הבאר, להשלים ולהשקות הכול. לעולם ועד, עולם התחתון הצריך להתברך, והשמן והגדלות, השפע, הנמשך בברוך ה' המבורך, הכול בשביל לעולם ועד, שהוא המלכות.

 172 וְלָכֵן הַבְּרָכָה הַזּוֹ צְרִיכִים כָּל הָעָם לְבָרֵךְ, וּבְעֶרֶב שַׁבָּת, בִּרְצוֹן הַלֵּב וּבְשִׂמְחָה צָרִיךְ לְהַתְחִיל בַּתְּחִלָּה בַּבְּרָכָה הַזּוֹ, שֶׁתִּתְבָּרֵךְ הַשַּׁבָּת הַזּוֹ שֶׁל עֶרֶב שַׁבָּת (בַּלַּיְלָה) מֵהָעָם הַקָּדוֹשׁ כָּרָאוּי בַּבְּרָכָה הַזּוֹ.

 172 (מבורך כמה דאת אמר (בראשית מט) בן פורת) וְעַל דָּא, בְּרָכָה דָּא, אִצְטְרִיכוּ כָּל עַמָּא לְבָרְכָא, וּבְמַעֲלֵי שַׁבַּתָּא, בִּרְעוּ דְּלִבָא, וּבְחֶדְוָה בָּעוּ לְמִשְׁרֵי בְּשֵׁרוּתָא בִּבְרָכָה דָּא, לְאִתְבָּרְכָא הַאי שַׁבָּת דְּמַעֲלֵי שַׁבַּתָּא, (ליליא) מֵעַמָּא קַדִישָׁא כְּדְקָא יֵאוֹת. בְּהַאי בְּרָכָה.

velachen haberachah hazzo tzerichim kal ha'am levarech, uve'erev shabat, birtzon hallev uvesimchah tzarich lehatchil battechillah baberachah hazzo, shettitbarech hashabat hazzo shel erev shabat (ballaylah) meha'am hakkadosh kara'uy baberachah hazzo

(mvvrch chmh d't mr (vr'shyt mt) vn fvrt) ve'al da, berachah da, itzterichu kal amma levarecha, uvema'alei shabatta, bir'u deliva, uvechedvah ba'u lemishrei besheruta bivrachah da, le'itbarecha ha'y shabat dema'alei shabatta, (lyly) me'amma kadisha kedeka ye'ot. beha'y berachah

Translations & Notes

וע"כ ברכה זו צריכים כל העם לברך, ובכניסת השבת, ברצון הלב ובשמחה צריכים להתחיל בהתחלה בברכה הזו, כדי שיתברך שבת הזה של כניסת השבת, שהוא ליל שבת, המלכות, מעם הקדוש כראוי, בברכה הזו.

 173 (בָּרְכוּ) כְּשֶׁמַּתְחִילִים יִשְׂרָאֵל לְבָרֵךְ, קוֹל הוֹלֵךְ בְּכָל הָרְקִיעִים, שֶׁמִּתְקַדְּשִׁים בִּקְדֻשַּׁת עֶרֶב הַשַּׁבָּת: אַשְׁרֵיכֶם הָעָם הַקָּדוֹשׁ שֶׁאַתֶּם מְבָרְכִים וּמְקַדְּשִׁים לְמַטָּה כְּדֵי שֶׁיִּתְבָּרְכוּ וְיִתְקַדְּשׁוּ לְמַעְלָה כַּמָּה מַחֲנוֹת עֶלְיוֹנִים קְדוֹשִׁים. אַשְׁרֵיהֶם בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְאַשְׁרֵיהֶם בָּעוֹלָם הַבָּא. וְלֹא מְבָרְכִים יִשְׂרָאֵל אֶת הַבְּרָכָה הַזּוֹ, עַד שֶׁמִּתְעַטְּרִים בַּעֲטָרוֹת שֶׁל נְשָׁמוֹת קְדוֹשׁוֹת, כְּפִי שֶׁאָמַרְנוּ. אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁזָּכוּ לָהֶם בָּעוֹלָם הַזֶּה, לְזַכּוֹתָם לָעוֹלָם הַבָּא.

 173 (ס''א ברכו) כַּד שָׁרָאן יִשְׂרָאֵל לְבָרְכָא, קָלָא אָזְלָא בְּכֻלְּהוּ רְקִיעִין, דְּמִתְקַדְּשֵׁי בִּקְדוּשָּׁא דְּמַעֲלֵי שַׁבַּתָּא. זַכָּאִין אַתּוּן עַמָּא קַדִישָׁא, דְּאַתּוּן מְבָרְכֵי וּמְקַדְּשֵׁי לְתַתָּא, בְּגִין דְּיִתְבָּרְכוּן וְיִתְקַדְּשׁוּן לְעֵילָּא, כַּמָּה מַשְׁרְיָין (דף קל''ו ע''א) עִלָּאִין קַדִּישִׁין, זַכָּאִין אִינּוּן בְּהַאי עָלְמָא, וְזַכָּאִין אִינּוּן בְּעָלְמָא דְּאָתֵי, וְלָא מְבָרְכֵי יִשְׂרָאֵל בְּרָכָה דָּא, עַד דְּמִתְעַטְּרָן בְּעִטְרִין דְּנִשְׁמָתִין קַדִּישִׁין כִּדְקַאמְרָן. זַכָּאָה עַמָּא דְּזַכֵּי לוֹן בְּעָלְמָא דֵּין, לְמִזְכֵּי לוֹן לְעָלְמָא דְּאָתֵי.

(barechu) keshemmatchilim yisra'el levarech, kol holech bechal hareki'im, shemmitkadeshim bikdushat erev hashabat: ashreichem ha'am hakkadosh she'attem mevarechim umekadeshim lemattah kedei sheiitbarechu veyitkadeshu lema'lah kammah machanot elyonim kedoshim. ashreihem ba'olam hazzeh, ve'ashreihem ba'olam haba. velo mevarechim yisra'el et haberachah hazzo, ad shemmit'atterim ba'atarot shel neshamot kedoshot, kefi she'amarnu. ashrei ha'am shezzachu lahem ba'olam hazzeh, lezakotam la'olam haba

(s'' vrchv) kad shara'n yisra'el levarecha, kala azela bechullehu reki'in, demitkadeshei bikdusha dema'alei shabatta. zaka'in attun amma kadisha, de'attun mevarechei umekadeshei letatta, begin deyitbarechun veyitkadeshun le'eilla, kammah mashreyayn (df kl''v '') illa'in kadishin, zaka'in innun beha'y alema, vezaka'in innun be'alema de'atei, vela mevarechei yisra'el berachah da, ad demit'atteran be'itrin denishmatin kadishin kidka'mran. zaka'ah amma dezakei lon be'alema dein, lemizkei lon le'alema de'atei

Translations & Notes

כשמתחילים ישראל לברך, הקול הולך בכל הרקיעים המתקדשים בקדושת כניסת השבת. אשריכם עם קדוש, שאתם מברכים ומקדשים למטה, כדי שיתברכו ויתקדשו למעלה, כמה מחנות עליונים הקדושים. אשריהם בעוה"ז ואשריהם בעוה"ב. ואין ישראל מברכים ברכה זו, עד שמתעטרים בעטרות הנשמות הקדושות. אשרי העם שזכו להם בעוה"ז, לזכות להם בעוה"ב.