319 וּמִשּׁוּם כָּךְ הִפְרִישׁ יַעֲקֹב בֵּין הַמַּדְרֵגוֹת הָעֶלְיוֹנוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת לַמַּדְרֵגוֹת הָאֲחֵרוֹת שֶׁל שְׁאָר הָעַמִּים, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית ל) וַיָּשֶׁת לוֹ עֲדָרִים לְבַדּוֹ וְלֹא שָׁתָם עַל צֹאן לָבָן. [אֵלּוּ] עֲדָרִים הִפְרִיד לוֹ לְעַצְמוֹ, שֶׁלֹּא יִהְיֶה לוֹ חֵלֶק בִּשְׁאָר הָאֻמּוֹת, וּכְמוֹ שֶׁהִפְרִישׁ לוֹ מַדְרֵגוֹת הָאֱמוּנָה לְמַעְלָה לְחֶלְקוֹ וּלְגוֹרָלוֹ, כָּךְ צָרִיךְ לְהַפְרִישׁ מַדְרֵגוֹת שֶׁל מַחֲנוֹת קְדוֹשִׁים לְמַטָּה, לִקְשֹׁר אוֹתָם עִמּוֹ בְּאֵלּוּ הַהֵיכָלוֹת שֶׁל הַגְּבִירָה.

 319 ובג''כ, אפריש יעקב, בין דרגין עלאין קדישין, לדרגין אחרנין, דשאר עממין, כד''T וישת לו עדרים לבדו ולא שתם עלצאן לבן. עדרים אפריש ליה לגרמיה, דלא יהא ליה חולק בשאר עממין, כמה דאפריש ליה, דרגי דמהימנותא לעילא, לחולקיה ועדביה, הכי אצטריך לאפרשא, דרגין דמשריין קדישין לתתא, לקשרא לון בהדיה, באינון היכלין דמטרוניתא.

umishum kach hifrish ya'akov bein hammadregot ha'elyonot hakkedoshot lammadregot ha'acherot shel she'ar ha'ammim, kemo shenne'emar (vr'shyt l) vayashet lo adarim levado velo shatam al tzo'n lavan. [ellu] adarim hifrid lo le'atzmo, shello yihyeh lo chelek bish'ar ha'ummot, uchemo shehifrish lo madregot ha'emunah lema'lah lechelko ulegoralo, kach tzarich lehafrish madregot shel machanot kedoshim lemattah, likshor otam immo be'ellu haheichalot shel hagevirah

vvg"ch, frysh y'kv, vyn drgyn lo'yn kdyshyn, ldrgyn chrnyn, dsh'r mmyn, chd"T vysht lv drym lvdv vlo shtm ltz'n lvn. drym frysh lyh lgrmyh, dlo yh lyh chvlk vsh'r mmyn, chmh d'frysh lyh, drgy dmhymnvt l'ylo, lchvlkyh v'dvyh, hchy tztrych lo'frsh, drgyn dmshryyn kdyshyn ltt, lkshr lvn vhdyh, v'ynvn hychlyn dmtrvnyt

Translations & Notes

ומשום זה הפריד יעקב בין מדרגות העליונות הקדושות, למדרגות אחרות של שאר העמים, כמ"ש, ויָשֶת לו עדרים לבדו, הפריד עדרים לעצמו, ולא יהיה חלקו כשאר העמים. כמו שיעקב הפריש לו את מדרגות האמונה למעלה, הצאן המקוּשרות, הנולדים מהנוקבא, אמונה, שהפרידם ממחנות החיצוניים, הנמשכות משמאל. כן הוצרך להפריד המדרגות של מחנות הקדושות למטה, הַכְּשָׂבִים שנולדו מצאן המקוּשרות, שהפרידם מהעטופים, שהם הנולדים ממחנות החיצוניים, ולקשרם עימו בהיכלות הריבונית, הנוקבא, שעליהם נאמר, וְהַכְּשָׂבִים הפריד יעקב.

 320 וְכֻלָּם רְשׁוּמִים בַּסִּימָן שֶׁל הַמֶּלֶךְ הָעֶלְיוֹן, כְּמוֹ שֶׁיִּשְׂרָאֵל רְשׁוּמִים לְמַטָּה בֵּין כָּל שְׁאָר הָאֻמּוֹת, אֲף מַדְרֵגוֹת שֶׁל מַחֲנוֹת עֶלְיוֹנִים רְשׁוּמִים הֵם לְחֶלְקוֹ [שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה] שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בֵּין כָּל שְׁאָר הַחֲיָלוֹת וּמַחֲנוֹת עֶלְיוֹנִים. וְעַל זֶה בֵּרַר יַעֲקֹב אֶת אֵלּוּ לְחֶלְקוֹ וְגוֹרָלוֹ, רְשׁוּמִים לַחֵלֶק [בַּסּוֹד] שֶׁל הָאֱמוּנָה, [מִשּׁוּם כָּךְ כָּתוּב כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ. יָהּ עֶלְיוֹן הוּא, בֵּרַר חֶלְקוֹ וְגוֹרָלוֹ סוֹד הָאֱמוּנָה] אַף כָּךְ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בֵּרַר לוֹ מִכָּל שְׁאָר צְבָאוֹת וּמַחֲנוֹת שֶׁל הָעוֹלָם.

 320 וכלהו רשימין, ברשימו דמלכא עלאה. כמה דישראל, רשימין לתתא, בין כל שאר עממין, ואף דרגין דמשריין עלאין, רשימין אינון לחולקיה לקב''ה, בין כל שאר חילין, ומשריין עלאין. וע''ד בריר יעקב לחוקליה ועדביה, ברזא דמהימנותא, ואף הכי קב''ה, בריר ליה, מכל שאר חילין ומשריין דעלמא.

vechullam reshumim bassiman shel hammelech ha'elyon, kemo sheiisra'el reshumim lemattah bein kal she'ar ha'ummot, af madregot shel machanot elyonim reshumim hem lechelko [shel hakkedushah] shel hakkadosh baruch hu bein kal she'ar hachayalot umachanot elyonim. ve'al zeh berar ya'akov et ellu lechelko vegoralo, reshumim lachelek [bassod] shel ha'emunah, [mishum kach katuv ki ya'akov bachar lo yah yisra'el lisgullato. yah elyon hu, berar chelko vegoralo sod ha'emunah] af kach hakkadosh baruch hu berar lo mikal she'ar tzeva'ot umachanot shel ha'olam

vchlhv rshymyn, vrshymv dmlch lo'h. chmh dyshr'l, rshymyn ltt, vyn chl sh'r mmyn, v'f drgyn dmshryyn lo'yn, rshymyn ynvn lchvlkyh lkv"h, vyn chl sh'r chylyn, vmshryyn lo'yn. v"d vryr y'kv lchvklyh v'dvyh, vrz dmhymnvt, v'f hchy kv"h, vryr lyh, mchl sh'r chylyn vmshryyn d'lm

Translations & Notes

וכולם רשומים ברשימו של מלך העליון, ז"א, קו האמצעי. כי כמו שישראל רשומים ומצוינים בין כל שאר העמים, כך המדרגות של מחנות מלאכים העליונים הקדושים, רשומים לחלקו של הקב"ה בין שאר הצבאות ומחנות מלאכים, שאינם מקו אמצעי. וע"כ בחר יעקב לחלקו וגורלו האמונה, הנוקבא. וגם הקב"ה בחר ביעקב מכל שאר הצבאות והמחנות שבעולם.

 321 וּמַחֲנוֹת עֶלְיוֹנִים נִפְרָדִים אֵלּוּ מֵאֵלּוּ. בְּשָׁעָה שֶׁזֹּהַר שֶׁל אֵשׁ בְּהֶאָרַת הַשְּׁכִינָה מִתְגַּלֶּה, כָּל הַמַּדְרֵגוֹת הָאֲחֵרוֹת הָאֵלּוּ מִתְבַּיְּשׁוֹת, וּמִתְכַּסּוֹת מֵהַזֹּהַר הַהוּא, וְלֹא יָכְלוּ לְהִתְקָרֵב אֵלָיו. וְכָל אֵלּוּ הַתִּקּוּנִים [מַדְרֵגוֹת] הַקְּדוֹשִׁים, שֶׁהֵם תִּקּוּנִים שֶׁלּוֹ. בְּשָׁעָה שֶׁמִּתְגַּלֶּה הַזֹּהַר הַהוּא, מִיָּד שְׂמֵחִים וְעוֹלִים לְהִתְקָרֵב עִמּוֹ וּלְהִתְקַשֵּׁר אֶצְלוֹ, וְהוּא בָהֶם נִתְקָן, וְסוֹד זֶה - (בראשית ל) וְהָיָה הָעֲטֻפִים לְלָבָן וְהַקְּשֻׁרִים לְיַעֲקֹב.

 321 ומשריין עלאין, מתפרשאן אלין מאלין. בשעתא דזהרא דנורא בנהירו דשכינתא אתגליא, כל אינון דרגין אחרנין, אתכספן, ומתעטפי מההוא זהרא ולא יכלו לקרבא לגביה. וכל אינון דרגין קדישין, דאינון תקונא דיליה, בשעתא דאתגליא ההוא זהרא, מיד חדאן, וסלקן לאתקרבא בהדיה, ולאתקשרא לגביה, ואיהו בהו אתתקנת, וסתרא דא והיו העטופים ללבן והקשורים ליעקב.

umachanot elyonim nifradim ellu me'ellu. besha'ah shezzohar shel esh behe'arat hashechinah mitgalleh, kal hammadregot ha'acherot ha'ellu mitbayeshot, umitkassot mehazzohar hahu, velo yachelu lehitkarev elav. vechal ellu hattikkunim [madregot] hakkedoshim, shehem tikkunim shello. besha'ah shemmitgalleh hazzohar hahu, miad semechim ve'olim lehitkarev immo ulehitkasher etzlo, vehu vahem nitkan, vesod zeh - (vr'shyt l) vehayah ha'atufim lelavan vehakkeshurim leya'akov

vmshryyn lo'yn, mtfrsh'n lyn m'lyn. vsh't dzhr dnvr vnhyrv dshchynt tgly, chl ynvn drgyn chrnyn, tchsfn, vmt'tfy mhhv zhr vlo ychlv lkrv lgvyh. vchl ynvn drgyn kdyshyn, d'ynvn tkvn dylyh, vsh't d'tgly hhv zhr, myd chd'n, vslkn lo'tkrv vhdyh, vlo'tkshr lgvyh, v'yhv vhv ttknt, vstr d vhv h'tvfym llvn vhkshvrym ly'kv

Translations & Notes

המחנות העליונים נפרדים זה מזה, כי בשעה שזוהר האש, שבהארת השכינה, מתגלה, כל מדרגות האחרות, הנמשכים משמאל, מתביישים, ומתעטפים. מתעלפים מחמת התשוקה מאותו הזוהר שאינם יכולים להתקרב אליו. וכל אלו מדרגות הקדושות, שהם בתיקון שלו, של קו האמצעי, יעקב, בשעה שזוהר מתגלה, שמחים ועולים מיד להתקרב אליו ולהתקשר, והזוהר מתתקן בהם. וכמ"ש, והיו העטופים ללבן, הנמשכים משמאל, שמתעטפים בעת התגלות הזוהר. והקשורים ליעקב, שמתוקנים להתקשר עימו.