98

 98 וַיַּרְא וְהִנֵּה בְאֵר בַּשָּׂדֶה וְהִנֵּה שָׁם שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי צֹאן רֹבְצִים עָלֶיהָ. בְּאֵר - הַדַּרְגָּה שֶׁל אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ. בַּשָּׂדֶה - שְׂדֵה הַתַּפּוּחִים הַקְּדוֹשִׁים. שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי צֹאן - שָׁלֹשׁ דְּרָגוֹת עֶלְיוֹנוֹת קְדוֹשׁוֹת מְתֻקָּנוֹת עַל אוֹתָהּ הַבְּאֵר, וְהֵן נֶצַ''ח וְהוֹ''ד וְהַיְסוֹד שֶׁל הָעוֹלָם. וְאֵלּוּ מוֹשְׁכוֹת מַיִם מִלְמַעְלָה וּמְמַלְּאִים אֶת הַבְּאֵר הַזֹּאת.

 98 וירא והנה באר בשדה והנה שם שלשה עדרי צאן רובצים עליה. באר: דרגא דאדון כל הארץ. בשדה: חלק, תפוחין קדישין. שלשה עדרי צאן: תלת דרגין עלאין קדישין, מתתקנן על ההוא בירא, ואינון: נצ''ח והו''ד ויסודא דעלמא. ואלין משכין מיא מלעילא, ומליין להאי בירא.

vayar vehinneh ve'er basadeh vehinneh sham sheloshah edrei tzo'n rovetzim aleiha. be'er - hadargah shel adon kal ha'aretz. basadeh - sedeh hattapuchim hakkedoshim. sheloshah edrei tzo'n - shalosh deragot elyonot kedoshot metukkanot al otah habe'er, vehen netza"ch veho"d vehaysod shel ha'olam. ve'ellu moshechot mayim milma'lah umemalle'im et habe'er hazzo't

vyr vhnh v'r vshdh vhnh shm shlshh dry tz'n rvvtzym lyh. v'r: drg d'dvn chl h'rtz. vshdh: chlk, tfvchyn kdyshyn. shlshh dry tz'n: tlt drgyn lo'yn kdyshyn, mttknn l hhv vyr, v'ynvn: ntz"ch vhv"d vysvd d'lm. v'lyn mshchyn my ml'ylo, vmlyyn lh'y vyr

Translations & Notes

 וַיַרְא והנה באר בשדה. באר, מדרגה שנקראת אדון כל הארץ, הנוקבא, בעת שמקבלת חכמה, אשר אז בדכורא מסתיימת, ונקראת בשם זכר, אדון. בשדה תפוחים קדושים, הנוקבא שמחזה ולמטה.
שלושה עדרי צאן, ג' מדרגות עליונות, קדושות, המתתקנים על אותה הבאר, נה"י, מושכים מים, שפע, מלמעלה מז"א, וממלאים את הבאר.

99

 99 מִשּׁוּם שֶׁהַמָּקוֹר הַהוּא, יְסוֹד הָעוֹלָם, כְּשֶׁשּׁוֹרֶה בַּבְּאֵר הַזּוֹ, הוּא עוֹשֶׂה פֵּרוֹת וְנוֹבֵעַ תָּמִיד, וְאוֹתָהּ הַבְּאֵר מִתְמַלֵּאת מִמֶּנּוּ. כֵּיוָן שֶׁהִתְמַלְּאָה, וַדַּאי כִּי מִן הַבְּאֵר הַהִיא יַשְׁקוּ הָעֲדָרִים, אֵלּוּ הֵם כָּל הָאוּכְלוּסִים וְהַמַּחֲנוֹת הַקְּדוֹשִׁים, שֶׁכֻּלָּם מֻשְׁקִים וְשׁוֹתִים מֵהַבְּאֵר הַהִיא, וְכָל אֶחָד וְאֶחָד כָּרָאוּי לוֹ.

 99 בגין דההוא מקורא, יסודא דעלמא, כד שארי בגו ההוא בירא, עביד פירי, ונביע תדיר, ואתמליא ההוא בירא מניה. כיון דאתמליא, ודאי כי מן הבאר ההיא ישקו העדרים, אלין אינון כל אוכלוסין, ומשריין קדישין, דכלהו שקיין ושתאן מההוא בירא, וכל חד ודח כמה דאתחזי ליה.

mishum shehammakor hahu, yesod ha'olam, kesheshoreh babe'er hazzo, hu oseh perot venovea tamid, ve'otah habe'er mitmalle't mimmennu. keivan shehitmalle'ah, vada'y ki min habe'er hahi yashku ha'adarim, ellu hem kal ha'uchelusim vehammachanot hakkedoshim, shekullam mushkim veshotim mehabe'er hahi, vechal echad ve'echad kara'uy lo

vgyn dhhv mkvr, ysvd d'lm, chd sh'ry vgv hhv vyr, vyd fyry, vnvy tdyr, v'tmly hhv vyr mnyh. chyvn d'tmly, vd'y chy mn hv'r hhy yshkv h'drym, lyn ynvn chl vchlvsyn, vmshryyn kdyshyn, dchlhv shkyyn vsht'n mhhv vyr, vchl chd vdch chmh d'tchzy lyh

Translations & Notes

 משום שמקור, יסוד העולם, כשהוא שורה בתוך באר, עושה שם פירות ונובע תמיד, והבאר מתמלאת ממנו. שהיסוד משפיע אל הבאר, הנוקבא, ב' מיני שפע:
להולדות נשמות, שהם פירות.
ולזון את התחתונים.
כיוון שהבאר נתמלא עם השפע, מן הבאר יַשקו העדרים, כל המוני נשמות וצבאות הקדושים, שכולם שותים מאותה הבאר, כל אחד כפי הראוי לו.

100

 100 וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר - זוֹ הָאֶבֶן שֶׁמִּמֶּנָּה כּוֹשְׁלִים בְּנֵי הָעוֹלָם, אֶבֶן נֶגֶף וְצוּר מִכְשׁוֹל, שֶׁעוֹמֶדֶת תָּמִיד עַל פִּי הַבְּאֵר הַזּוֹ, עַל פְּקֻדָּתָהּ לִתְבֹּעַ הַדִּין שֶׁל כָּל הָעוֹלָם שֶׁלֹּא יֵרֵד מָזוֹן וְטוֹב לָעוֹלָם.

 100 והאבן גדולה על פי הבאר. דא אבן, דמינה כשלי בני עלמא, אבן נגף וצור מכשול, דקיימא תדיר על פי האי באר, על מימריה, למתבע דינא דכל עלמא, דלא יחות מזונא וטב לעלמא.

veha'even gedolah al pi habe'er - zo ha'even shemmimmennah koshelim benei ha'olam, even negef vetzur michshol, she'omedet tamid al pi habe'er hazzo, al pekudatah litboa hadin shel kal ha'olam shello yered mazon vetov la'olam

vh'vn gdvlh l fy hv'r. d vn, dmynh chshly vny lm, vn ngf vtzvr mchshvl, dkyym tdyr l fy h'y v'r, l mymryh, lmtv dyn dchl lm, dlo ychvt mzvn vtv l'lm

Translations & Notes

 והאבן גדולה על פי הבאר. אבן שממנה נכשלים בני העולם, אבן נֶגֶף וצור מכשול, הס"א, העומדת תמיד על פי הבאר, על פי פקודתה, לתבוע דין של כל העולם, שלא ירד מזון וטוב לעולם. שבעֵת שהנוקבא מקבלת משמאל בלי ימין, אז היא מענישה ותובעת דין.