80

 80 חסר כאן תרגום

 80 תְּלַת קְמִיטִין עִלָּאִין רַבְרְבִין בְּמִצְחֵיהּ בְּשַׁעֲתָא דְּאִיהוּ מַלִּיל. תְּלַת קְמִיטִין קָרִיב לְעֵינָא חַד. וּתְלַת קְמִיטִין עַל עֵינָא אַחֲרָא. בָּכֵי בְּשַׁעֲתָא דְּאַרְגִּיז. דָּא אִיהוּ טָב יַתִּיר מִכַּמָּה דְּאִתְחָזֵי. אַרְמִי בָּתַר כִּתְפוֹי כָּל מִלִּין דְּעָלְמָא, בֵּין בְּעוֹבָדוֹי, בֵּין בְּמִלִּין אַחֲרָנִין, וְלָא חָיִישׁ. אַצְלַח בְּאוֹרַיְיתָא. כָּל בַּר נָשׁ (דף ע''ב ע''א) דְּיִשְׁתְּדַל בַּהֲדֵיהּ יַתִּיר מִמִּלִּין אַחֲרָנִין דְּעָלְמָא, לְזִמְנִין אִתְדְּבָק רְעִוּתֵיהּ בְּקֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּלְזִמְנִין לָא. בְּדִינָא לָא אַצְלַח. אִתְרְחַק אִיהוּ מִן דִּינָא. וְרָזָא דָּא אָת נ' בִּלְחוֹדוֹי, דְּלָא אִתְכְּלִילַת בְּאָת ז'. וּבְגִין דְּלָא אִתְכְּלִילַת בְּאָת ז', אִתְרְחַק מִן דִּינָא, וְלָא קָאִים בֵּיהּ, וּרְחִימוּתָא אִיהוּ סִטְרָא דִּילֵיהּ.

chsr ch'n trgvm

telat kemitin illa'in ravrevin bemitzcheih besha'ata de'ihu mallil. telat kemitin kariv le'eina chad. utelat kemitin al eina achara. bachei besha'ata de'argiz. da ihu tav yattir mikammah de'itchazei. armi batar kitfoy kal millin de'alema, bein be'ovadoy, bein bemillin acharanin, vela chayish. atzlach be'orayeyta. kal bar nash (df ''v '') deyishttedal bahadeih yattir mimmillin acharanin de'alema, lezimnin itdevak re'iuteih bekudsha berich hu, ulezimnin la. bedina la atzlach. itrechak ihu min dina. veraza da at n' bilchodoy, dela itkelilat be'at z'. uvegin dela itkelilat be'at z', itrechak min dina, vela ka'im beih, urechimuta ihu sitra dileih

Translations & Notes

אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.
אם שלושה קמטים עליונים גדולים במצחו בשעה שמדבר, ג' קמטים קרובים לעין אחת וג' קמטים על עין האחרת, בוכה בשעת כעסו, זהו יותר טוב ממה שנראה. משליך אחר כתפיו כל דברי העולם, בין במעשיו ובין בדברים אחרים, ואינו דואג להם, הוא מצליח בתורה. כל אדם שיעסוק עימו, ירוויח מדברי העולם האחרים, שהוא אינו מחשיבם. לפעמים מתדבק רצונו בהקב"ה ולפעמים לא. בדין לא מצליח. הוא מתרחק מהדין. וזה אות נ' לבדה, שאינה נכללת באות ז', ומשום שאינה נכללת הוא מתרחק מהדין ואינו עומד בו. והאהבה הוא הצד שלו.

81

 81 חסר כאן תרגום

 81 מִצְחָא דְּאִיהוּ בְּלָא עִגּוּלָא, וְאִיהוּ רַבְרְבָא. הַאי אִיהוּ בַּר נָשׁ דְּכָל זִמְנִין כַּד קָאִים, וְכַד אָזִיל, כָּפִיף רֵישֵׁיהּ. הַאי אִתְפְּלִיג לִתְרֵין לְסִטְרִין, וְאִינּוּן סִטְרֵי שִׁגְעוֹנָא. סִטְרָא חֲדָא אִיהוּ שִׁגְעוֹנָא דְּאִתְחָזֵי, וּבְנֵי נָשָׁא אַחֲרָנִין יַדְעִין שִׁגְעוֹנָא, דְּאִשְׁתְּמוֹדְעָא קַמֵי כֹּלָּא. וְאִיהוּ טִפְּשָׁא.

chsr ch'n trgvm

mitzcha de'ihu bela igula, ve'ihu ravreva. ha'y ihu bar nash dechal zimnin kad ka'im, vechad azil, kafif reisheih. ha'y itpelig litrein lesitrin, ve'innun sitrei shig'ona. sitra chada ihu shig'ona de'itchazei, uvenei nasha acharanin yad'in shig'ona, de'ishttemode'a kamei kolla. ve'ihu tipesha

Translations & Notes

אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.
אם המצח בלא עיגול, והוא גדול, זהו אדם, שכל פעם, כשהוא עומד וכשהוא הולך, כופף ראשו. זה נחלק לשתי בחינות שיגעון. בחינה אחת שיגעון הנראה, ואנשים אחרים יודעים את שיגעונו, שניכר לכל. והוא כסיל.

82

 82 חסר כאן תרגום

 82 בְּמִצְחֵיהּ אִית ד' קְמִיטִין רַבְרְבִין, לְזִמְנִין בְּשַׁעֲתָא דְּמַלִּיל קָמִיט לוֹן בְּמִצְחֵיהּ, וּלְזִמְנִין דְּאִתְפְּשַׁט מִצְחֵיהּ בְּמַשְׁכֵיהּ, וְלָא אִתְחָזוּן. אִינּוּן קְמִיטִין אִתְחָזוּן, קְמִיטִין אַחֲרָנִין רַבְרְבִין בְּסִטְרָא דְּעֵינוֹי, חַיִיךְ לְמַגָּנָא. פּוּמֵיהּ רַבְרְבָא. לָאו אִיהוּ בַר נָשׁ לְתוֹעַלְתָּא. סִטְרָא אַחֲרָא אִיהוּ. שִׁגְעוֹנָא דְּאִתְכַּסֵּי בֵּיהּ, וּבְנֵי נָשָׁא לָא מִסְתַּכְּלָן בֵּיהּ. וְאִיהוּ אִתְחַכָּם בְּמָה דְּאִשְׁתַּדַּל, וַאֲפִילּוּ בְּאוֹרַיְיתָא, אֲבָל לָא לִשְׁמָהּ, אֶלָּא בְּגִין לְאִתְגָּאָה בִּפְנֵי עַמָּא. וְכֹלָּא בִּלְחִישׁוּ וּבְגַאֲוַת לִבָּא, לְאַחֲזָאָה דְּאִיהוּ זַכָּאָה וְלָאו הָכִי. כָּל מִלּוֹי לָאו אִינּוּן לִשְׁמָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, אֶלָּא בְּגִין בְּנֵי נָשָׁא. וְחָשִׁיב מַחֲשָׁבִין, וְאַנְהִיג גַּרְמֵיהּ. כְּמִנְהָגָא דִּלְבַר, דְּיִסְתַּכְּלוּן בֵּיהּ. הַאי אִיהוּ בְּרָזָא דְּאָת נ', דִּי בִּכְלָלָא דְּאָת ז'.

chsr ch'n trgvm

bemitzcheih it d' kemitin ravrevin, lezimnin besha'ata demallil kamit lon bemitzcheih, ulezimnin de'itpeshat mitzcheih bemashcheih, vela itchazun. innun kemitin itchazun, kemitin acharanin ravrevin besitra de'einoy, chayich lemagana. pumeih ravreva. la'v ihu var nash leto'altta. sitra achara ihu. shig'ona de'itkassei beih, uvenei nasha la misttakelan beih. ve'ihu itchakam bemah de'ishttadal, va'afillu be'orayeyta, aval la lishmah, ella begin le'itga'ah bifnei amma. vecholla bilchishu uvega'avat liba, le'achaza'ah de'ihu zaka'ah vela'v hachi. kal milloy la'v innun lishma dekudesha berich hu, ella begin benei nasha. vechashiv machashavin, ve'anhig garmeih. keminhaga dilvar, deyisttakelun beih. ha'y ihu beraza de'at n', di bichlala de'at z

Translations & Notes

אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.
אם יש במצחו ד' קמטים גדולים, לפעמים בשעה שמדבר מקמט אותם במצחו, ולפעמים מתפשט מצחו בעורו ואינם נראים, ואלו הקמטים הנראים אז, הם קמטים אחרים גדולים בצד עיניו. צוחק בחינם, בלי סיבה. פיו גדול. אין הוא אדם לתועלת, מצד האחר הוא. שיגעון מסתתר בו, ובני אדם אינם מסתכלים בו. והוא מתחכם במה שעוסק, ואפילו בתורה, אבל שלא לשמה, אלא כדי להתגאות בפני העם. וכל מנהגו בחשאי ובגאוות הלב, מראה שהוא צדיק ואינו כן. כל דבריו אינם לשם הקב"ה אלא בשביל אנשים, וחושב מחשבות ומנהיג עצמו מנהג חיצוני, כדי שיסתכלו בו. זהו אות נ' שבכלל אות ז'.